Preloader

Oferta

Home  Oferta
Uczniowie Klasy 6-8

Kursy dla Uczniów

List
Moduł 1. AI Explorer

Odkrywcy sztucznej inteligencji

Cel: Zrozumienie, czym jest AI i jak działa.

Czym jest sztuczna inteligencja (AI)
– przykłady z życia codziennego.
Jak „uczy się” komputer – proste analogie
(np. jak człowiek rozpoznaje zwierzęta).
Modele językowe, rozpoznawanie obrazu, chatboty pokaz na żywo. Dyskusja: czy AI myśli jak człowiek?
List
Moduł 2. AI w Nauce

Mądrze ucz się z AI

Cel: Pokazanie jak korzystać z AI do nauki i organizacji pracy.

Jak AI może pomóc w nauce:
streszczenia, notatki, nauka języków, quizy.
Bezpieczne korzystanie z narzędzi
(ChatGPT, Notion AI, Google Gemini, Perplexity).
Ćwiczenie: tworzenie „inteligentnej ściągi”
(wspólne z prowadzącym).
List
Moduł 3. AI Kreator

Twórczość z AI

Cel: Rozwijanie kreatywności poprzez projekty z użyciem AI.

Jak tworzyć obrazy, teksty i prezentacje z pomocą AI. Pokaz: generowanie plakatu, logo klasy, opowiadania lub piosenki Mini projekt grupowy – wspólne stworzenie pracy.
List
Moduł 4. Myśl Krytycznie

Etyka i Bezpieczeństwo

Cel: Kształtowanie odpowiedzialnego podejścia do AI.

Fake newsy i deepfake – jak rozpoznać manipulację. Bezpieczeństwo danych i prywatność. Jak rozpoznać, że tekst lub praca została napisana przez AI. Dyskusja: czy AI zawsze ma rację?
Uczniowie Szkoły Średnie

Kursy dla Uczniów

List
Moduł 1. AI w praktyce

Twoje nowe narzędzie do nauki i pracy

Cel: Pokazać, jak AI wspiera naukę, rozwój umiejętności i produktywność.

AI w codziennym życiu – narzędzia, które pomagają
(ChatGPT, Copilot, Perplexity, Claude, Gemini).
Jak korzystać z AI mądrze: plan nauki,
organizacja czasu, streszczenia, przygotowanie do matury.
Ćwiczenie: wspólne stworzenie planu nauki lub prezentacji z pomocą AI.
List
Moduł 2. Zawody przyszłości

gdzie sztuczna inteligencja już działa

Cel: Zainspirować uczniów do myślenia o przyszłości zawodowej w kontekście AI.

Jakie zawody znikną, a jakie powstaną dzięki AI? Przykłady z branż: medycyna, prawo, grafika, IT, marketing, edukacja, logistyka. Case study: praca z AI w praktyce (np. informatyk, grafik, analityk, nauczyciel). Wystąpienie zaproszonego gościa – praktyka z branży (opcjonalnie).
List
Moduł 3. AI jako partner w tworzeniu

– kreatywność i innowacja

Cel: Pokazać, że AI to nie tylko technologia, ale też narzędzie twórcze.

Generatory obrazów (Leonardo AI, Firefly, Ideogram) i tekstów. AI w muzyce, filmie, sztuce i mediach. Warsztat: stworzenie krótkiego projektu kreatywnego
(np. plakat, kampania, opis gry, logo klasy).
List
Moduł 4. . Myśl krytycznie

etyka, prywatność i bezpieczeństwo w świecie AI

Cel: Kształtować świadomość etyczną i umiejętność rozpoznawania ryzyka.

Fake newsy, deepfake’i, manipulacje medialne. Bezpieczeństwo danych i prywatności w sieci. Jakie błędy popełnia AI i jak je rozpoznać? Dyskusja: „Czy AI może być mądrzejsza od człowieka?”

Kursy dla Nauczycieli

List
Moduł 1. Ai w edukacji

Od problemu do rozwiązania

Cel: Zbudowanie motywacji i zrozumienia, że AI to nie teoria, ale praktyczne wsparcie.

Krótka rozmowa: „Co najbardziej zabiera Wam czas?”, „Co Was frustruje
w codziennej pracy?”
Pokazanie przykładów: jak AI rozwiązuje te konkretne bolączki. Zasada 80/20 – jak w 10 minut dziennie można zaoszczędzić
godzinę pracy tygodniowo.
Demonstracja w czasie rzeczywistym: tworzenie materiału,
tekstu, lub maila do rodziców z pomocą AI.
List
Moduł 2. Narzędzia

Narzędzia, które ułatwiają życie

Cel: praktyczne poznanie narzędzi AI do codziennego użytku.

Tworzenie kart pracy, testów, opisów postępów uczniów. Planowanie zajęć, generowanie pomysłów na projekty. Automatyzacja komunikacji (np. generowanie maili, raportów, planów). Krótkie demo: „Zróbmy to razem” nauczyciele wspólnie tworzą materiał.
List
Moduł 3. Lekcja z ai

kreatywne scenariusze

Cel: Pokazanie, jak AI może być partnerem dydaktycznym.

Tworzenie tematów projektów interdyscyplinarnych z AI
(np. historia + technologia).
Jak wykorzystać ChatGPT w klasie bez dostępu do komputerów. Przykłady gier, quizów, debat i symulacji z użyciem AI. Tworzenie mini-scenariusza lekcji w grupach.
List
Moduł 4. Etyka

Etyka, bezpieczeństwo i polityka ai w szkole

Cel: Uporządkować zasady i dać poczucie bezpieczeństwa.

RODO i praca uczniów z AI co można, a czego nie. Jak stworzyć prosty regulamin szkolny dotyczący AI. Jak rozmawiać z uczniami o granicach i odpowiedzialności. Przykłady dobrych praktyk z innych szkół.
List
Bonus

personalizacja

Szkoła może wybrać profil:

AI w edukacji humanistycznej (język polski, historia, WOS) AI w edukacji matematyczno-przyrodniczej (matematyka, biologia, fizyka) AI w edukacji artystycznej i medialnej AI w administracji szkolnej (dla dyrekcji, sekretariatów itd.)

Cyberbezpieczeństwo

List
Cyberbezpieczeństwo

Szkoły (uczniowie i nauczyciele)

Cel: Zwiększenie świadomości i praktycznych umiejętności bezpiecznego korzystania z technologii w szkołach.

Wprowadzenie do Cyberbezpieczeństwa – czym jest dziedzina,
typowe zagrożenia, rola bezpieczeństwa w szkole i życiu codziennym.
Ścieżka uczniowska Bezpieczny Uczeń – tworzenie silnych haseł,
2FA, prywatność w mediach społecznościowych,
backup danych, rozpoznawanie fałszywych informacji.
Ścieżka nauczycielska Cyberbezpieczeństwo w szkole – ochrona danych
uczniów, e-dzienników, materiałów dydaktycznych,
polityka bezpieczeństwa w klasie, edukacja cyfrowa uczniów.
Reagowanie i Profilaktyka – procedury w przypadku incydentu,
ochrona przed cyberprzemocą, edukacja rówieśnicza,
tworzenie listy najważniejszych zasad bezpieczeństwa online.
List
Cyberbezpieczeństwo

Administracja i biznes

Cel: Zwiększenie świadomości pracowników i menedżerów w zakresie zagrożeń cyfrowych oraz praktycznych metod ochrony danych i systemów.

Wprowadzenie do Cyberbezpieczeństwa – definicja, typowe zagrożenia,
koszty incydentów, regulacje prawne i standardy (RODO, ISO 27001).
Ochrona danych i infrastruktury IT – silne hasła, 2FA, backup,
aktualizacje systemów, zabezpieczenia fizyczne urządzeń i serwerów.
Cyberzagrożenia i profilaktyka – rozpoznawanie phishingu, bezpieczne
korzystanie z sieci firmowej, VPN, szyfrowanie, edukacja użytkowników.
Reagowanie na incydenty i zarządzanie kryzysowe – procedury
raportowania, izolacja systemów, komunikacja zewnętrzna,
plan ciągłości działania (BCP).